Netwerken is tegenwoordig onmisbaar

Alles draait om het bouwen van relaties. Toch hebben veel mensen daar nog steeds moeite mee en helemaal om er rendement uit te halen. Tijdens de training strategisch netwerken gaan we in op de essentiële aspecten van netwerken. Er wordt onder andere ingegaan op het fundament dat moet worden gelegd bij succesvol netwerken. Daarnaast worden er nuttige netwerken tips gegeven om netwerken je meer eigen te maken.

De onderwerpen die aan bod zullen komen zijn o.a.:

  • Hoe zorg ik ervoor dat ik niet op zoek hoef naar klanten maar dat klanten naar mij komen?
  • Hoe stop ik met verkopen en zorg ik dat ik ‘gekocht’ word?
  • Hoe en op welke manier zet ik daar mijn netwerk voor in?
  • Wat is netwerken eigenlijk? Is het alleen voor “snelle” verkopers?
  • Wat doe ik momenteel met netwerken?
  • Denk ik er überhaupt wel over na?
  • In welke netwerken zit ik? En waarom?
  • In hoeverre speelt mijn karakter een rol?
  • Hoe bouw ik succesvol relaties met mijn netwerk zodat zij mij introduceren bij mijn doelgroep?
  • En nog veel meer…………

Over Jochem Klijn
Jarenlang was Jochem Klijn de nummer 1 verkoper bij een van de grootste verzekeraars van Europa. Sinds 2007 geeft hij lezingen, trainingen en seminars aan ondernemers, salesmanagers en accountmanagers.

Daarnaast verzorgt hij veel incompanytrainingen bij grote financiële instellingen. Ook geeft hij als gastdocent colleges aan verschillende hogescholen. In 2007 verscheen van hem het boek ‘Netwerken op karakter’ en onlangs zijn nieuwe boek ‘Social Meaning’.

De 3 belangrijkste redenen waarom de meeste mensen

GEEN SUCCES hebben tijdens het netwerken.

 

Reden #1 Verkeerde mindset

Veel mensen gaan ‘netwerken’ om te halen, terwijl het juist gaat om geven en te kijken wat je voor een andere kunt doen. Dat maakt de connectie.

 

Reden #2 Netwerk niet in kaart gebracht

Wanneer je graag rendement uit je netwerk wilt halen, is het belangrijk dit netwerk goed gestructureerd te hebben. Mijn ervaring is dat veel ondernemers dat nog niet gedaan hebben. Weet je wie er allemaal in je netwerk zitten; zakelijk en privé? En wat houdt ze bezig?

 

Reden #3 Niet top of mind zijn bij je doelgroep

Wanneer ik deelnemers in mijn seminar vraag: ‘hoe weet ik of ik met een prospect van jou in gesprek bent?’ blijft het vaak angstvallig stil. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je netwerk weet wanneer ze met je doelgroep in gesprek zijn.

 

Jochem Klijn: “De noodzaak van een goed netwerk heb ik altijd helder voor ogen gehad. Tegelijk zag ik hierbij dat bestaande ‘methodes en technieken’ aan alle kanten faalden. Netwerkevents met oppervlakkige praatjes, een hoge dosis egoïsme en desinteresse zette me meer en meer aan het denken. Gaandeweg ontdekte ik dat er een andere manier is om te bouwen aan duurzame relaties.”

 

“De gastcolleges van Jochem hebben een enorm goede indruk bij me achter gelaten. Voorheen was ik niet (bewust) bezig met mijn netwerk en netwerken in het algemeen. Jochem heeft mij, op een zeer leuke en interactieve manier van lesgeven, veel geleerd over netwerken. Er gaat een nieuwe wereld voor je open.”
Groetjes, Stan Venhuizen

“Ik geloof dat effectief netwerken begint met oprechte aandacht voor de ander.”
Derk van Dijken

“Een hele zinvolle en leerzame dag dat mooie zienswijzes heeft opgeleverd”
Klaas Timmer – De 7 provinciën

Netwerktips ?

Wij hebben regelmatig netwerktips die we met je willen delen. 

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This