Page content

Hans Biesheuvel – Ondernemend Nederland

article content

Hans Biesheuvel – Ondernemend Nederland

Er staan veel herkenbare zaken in het boek Social Meaning. Volgens de theorie van Jochem Klijn zouden we elkaar tot ieders ambassadeur mogen rekenen!

Er wordt een aantal zeer terechte punten gemaakt. Eén van de belangrijkste kenmerken van de huidige economie is dat ondernemers gaan werken in een netwerk. Ik vond het goed dat het boek daarbij handvatten geeft aan ondernemers om een netwerk gericht in te zetten.

Laatst heb ik eens geroepen “Succes begint bij Sales”. Ondernemers zijn nog wel eens bezig met randvoorwaarden terwijl je er eigenlijk iedere dag opnieuw op uit moet trekken om die orders binnen te halen. Mooi om te lezen dat Jochem hier verder op in gaat met z’n theorie van ‘symphatisant+deejay+waardering’. Door iets te geven aan iemand anders, drijf je met een omweg je sales omhoog. Wie goed doet, goed ontmoet!